• 'Kasut Pun Nak Tunjuk' - Netizen

    Reporter: Dayyan Mikhail
    Published: Wednesday, 27 December 2017
    A- A+

    Semalam, Datuk Seri Aliff Syukri memuat naik gambar sepasang selipar jenama Louis Vuitton yang dikatanya digunakan untuk pergi ke pasar malam, mencetuskan pelbagai reaksi netizen.

    "My shous go to nite market" tulisnya di Instagramnya.

    Bagaimanapun, netizen mendakwa tindakan jutawan kosmetik yang terkenal dengan tagline 'terlajak laris' itu riak dan menunjuk-nunjuk.

    "Kasut pun nak tunjuk ke? Aduhai, hidup jangan suka meriak sangat. Nanti Allah tarik semua sekelip mata saja," kata Zam Fuad di ruangan komen gambar selipar berjenama mewah itu.

    "Hari tu kamu kata belanja dapur kamu RM500, kata ekonomi teruk. Tetapi pergi pasar malam pakai LV yang mungkin ribu-ribu. Kamu dusta nikmat Allah SWT dan bongkak," kata Mhdzbf.

    Kesal dengan komen-komen negatif itu, Aliff kemudian memuat naik kenyataan di Facebooknya.

    "Saya sedih sangat, kenapa masyarakat Malaysia sering mengutuk dan mengecam saya. Apa salah saya? Salah sikit saja, viral. Salah sikit je, maki. Sikit kecam. Awak fikir hati saya hati batu ke? Kesabaran saya ada had," tulisnya.

    Kurang dari sejam yang lalu, Aliff kemudian memuat naik video bilik kasutnya yang masih belum siap lagi. Berdasarkan video yang dikongsikan, alangkah banyaknya pasangan kasut yang diletakkan di lantai bilik tersebut.-The Reporter

    Subjects:

  • No Comment to " 'Kasut Pun Nak Tunjuk' - Netizen "