• Bantu Rakyat Malaysia di LA, Keprihatinan Yuna Dapat Pujian

    Published: Wednesday, 20 December 2017
    A- A+

    Status sebagai artis popular bukan halangan untuk memberi bantuan kepada mereka yang memerlukan.

    Penyanyi tempatan yang kini menetap di Amerika Syarikat, Yuna, tidak keberatan untuk membantu sebuah keluarga dari Kedah yang berhadapan situasi sukar ketika percutian mereka di Los Angeles, Amerika Syarikat.

    Semuanya bermula selepas seorang peminat Yuna, Amirah Saad, menghantar direct message (DM) ke Instagram Yuna, memaklumkan tentang situasi yang dilalui rakannya, Tasnim Radzi di LA.

    Bapa Tasnim tiba-tiba rebah dan terpaksa dimasukkan ke hospital untuk rawatan, minggu lalu.

    Yuna kemudiannya terpanggil untuk menziarahi keluarga itu di hospital dan memuji komuniti Malaysia di kota metropolitan itu yang tidak berkira dalam menghulurkan bantuan.

    "Rasa terharu apabila ada pelajar Malaysia yang menawarkan keluarga ini untuk tinggal di rumah mereka.

    "Apa sahaja bentuk bantuan tentunya dihargai, dan saya akan mengemaskini situasi terkini mereka nanti," tulis Yuna.

    Yuna juga tidak ketinggalan meninggalkan nota kaki meminta perkhidmatan Uber agar dapat melakukan sesuatu untuk membantu keluarga itu yang berulang-alik ke hospital menggunakan Uber.

    Penyanyi lagu Crush itu turut melahirkan rasa terharu dengan ikatan persahabatan yang cukup erat antara Amirah dan Tasnim.

    "Siapa yang akan DM seorang penyanyi untuk meminta bantuan bagi pihak kawannya? Tentunya kawan yang paling baik!" tulisnya.

    Di ruangan komen, netizen memuji sikap Yuna dan berharap ia menjadi contoh yang baik kepada para peminatnya.

    Malah salah seorang anggota keluarga terbabit turut meninggalkan komen mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga terhadap apa yang dilakukan Yuna.

    "Terima kasih Yuna! Hanya Allah sahaja yang dapat balas apa yang Yuna dah tolong kami sekeluarga," tulis pengguna Instagram, Nor Afiqah Mohd Radzi. - Astro Gempak

    Subjects:

  • No Comment to " Bantu Rakyat Malaysia di LA, Keprihatinan Yuna Dapat Pujian "