• Eksperimen Berjaya Tapi..

    Published: Wednesday, 8 November 2017
    A- A+

    PETALING JAYA: Seorang bapa tidak keruan apabila anaknya yang berusia tiga bulan kerap merenggek semasa ketiadaan si ibu yang kembali bekerja sejak sebulan lalu.

    Namun pada Selasa, Uzaini Mohd Amin, 35, terfikir satu idea untuk melakukan eksperimen bagi 'menenangkan' anak ketiganya itu.

    Memandangkan bayi perempuan yang diberi nama Nur Caireen Delisyaa itu amat rapat dengan ibunya, maka terlintas di fikiran Uzaini untuk mencetak wajah isterinya, Adhzura Ismail pada kertas bersaiz A4 yang kemudiannya ditampal pada botol.

    "Anak ketiga saya ini memang rapat dengan ibu dia, lagipun dia masih menyusu badan. Tiap kali ibunya tiada disisi dia akan menangis.

    "Tiba-tiba saya terfikir idea untuk cetak wajah isteri dan tampal pada botol. Jadi hari ini saya buat trick sikit nak tengok apa respons dia," katanya kepada mStar Online.

    Bagaimanapun, Uzaini berkata eksperimen tersebut berjaya menenangkan anaknya selama 10 minit sebelum kembali menangis.

    "Tak sangka eksperimen itu berjaya kerana dia nampak ibunya ada di sisi. Tapi lepas tu dia merenggek semula mungkin dia pun tahu itu bukan ibu dia yang sebenar.

    "Saya rasa naluri seorang anak terhadap ibunya amat kuat. Biasalah ibu segala-galanya untuk anak-anak. Lagipun itu hanya gambar semata-mata, mana ada kasih sayang sebenar seorang ibu," katanya.

    Pada masa sama, Uzaini yang menetap di Klang, Selangor berkata, dia tidak menyangka gambar yang dimuat naik secara suka-suka di laman Facebooknya menjadi tular.

    "Saya post gambar tu pun untuk suka-suka sahaja. Tak sangka jadi viral," katanya.

    Malah, dia turut mengalu-alukan sesiapa sahaja yang mengalami masalah sama sepertinya untuk mempraktikkan kaedah tersebut.

    "Sesiapa sahaja boleh cuba, mana tahu ia mungkin berkesan juga untuk mereka. Namun yang pastinya anak-anak tetap mahukan ibu mereka yang original," katanya. - Mstar

    Subjects:

  • No Comment to " Eksperimen Berjaya Tapi.. "