• Video: Viral Awek Cun Jual Aiskrim Di Langkawi

    Published: Thursday, 22 June 2017
    A- A+


    Satu video menjadi tular di laman sosial apabila memaparkan aksi seorang gadis ‘cun’ menjual aiskrim menggunakan motorsikal.

    video yang berdurasi 1 minit 50 saat tersebut merakam aksi gadis tersebut menjual aiskrim di sekitar kawasan di kampung di Langkawi.

    Dengaan hanya menggunakan motosikal EX5 merah, gadis tersebut berjaya menarik perhatian pelanggan sama ada kanak-kanak mahupu golongan dewasa.

    Gadis tersebut dikatakan menjual aiskrim tersebut pada setiap cuti semester kerna ingin membantu keluarganya.

    Ekoran daripada penyebaran video tersebut, rata-rata daripada netizen memberi respond terhadap video terbabit dengan memuji usaha yang dilakukan gadis tersebut.

    “Kalau orang mcam nie jual aiskrim tiap-tiap hari lepas subuh aku dah terpacak tepi jalan tggu dia mai….yang duk mai la nie berjambang semacam ja..nak beli pun naik seram,” tulis Akmal Yusuf.

    “Taniah,muda-muda lagi pandai cari duit,leh tolong mak ayah,tak macam sesetengah budak la,bulu ketiak tumbuh tak abis lagi dah pandai cari calon suami,dok hubby,baby kat insta ngan twit,puihhhh,” ujar Lmo Irsyad.

    “Bagus dia.. tak kenal erti malu,dahla cantik,pandai berdikari, tak malu,tolong mak ayah…suka cara dia ni,” kata Ayeen Mahassan.

    Subjects:

  • No Comment to " Video: Viral Awek Cun Jual Aiskrim Di Langkawi "