• Neymar Menangis, Barca Gagal Ulangi Magis

    Published: Thursday, 20 April 2017
    A- A+

    BARCELONA: Neymar yang tertekan meninggalkan padang dengan menangis ketika Juventus mengikat Barcelona 0-0 di Camp Nou untuk mara ke separuh akhir Liga Juara-Juara dengan agregat 3-0. 

    Barca sebelum ini bangkit mengatasi defisit 4-0 ketika melawan Paris Saint-Germain (PSG) dalam aksi 16 terakhir dengan kemenangan dramatik 6-1 di laman sendiri. 

    Namun Juventus menunjukkan betapa mereka memiliki rekod pertahanan terbaik dalam pertandingan ketika Lionel Messi, Luis Suarez dan Neymar jelas buntu sekali gus gergasi Itali itu berjaya membalas dendam kekalahan mereka di final Liga Juara-Juara 2015. 

    "Kejayaan kami tidak melepaskan gol dalam dua perlawanan melawan Barcelona membuktikan banyak yang boleh diperkatakan mengenai taktikal pasukan. 

    "Mereka memiliki banyak peluang di Turin berbanding malam ini. Pasukan bertahan dengan baik, " kata bos Juventus Massimiliano Allegri. 

    Juventus akan menyertai juara bertahan Real Madrid, Atletico Madrid dan Monaco dalam undian separuh akhir esok.

    "Kami sudah cuba dengan kekuatan yang ada, tetapi kami gagal menjaringkan gol," kata jurulatih Barca Luis Enrique. 

    Apapun, kejayaan Juventus mengikat Barcelona itu membuktikan betapa mereka belajar daripada kesilapan PSG. 

    Dalam aksi berkenaan, barisan Allegri terus menekan Barca sejak awal dengan menguasai permainan dan memiliki beberapa peluang untuk menyumbat gol dengan Barca terpaksa menunggu minit ke-19 dengan percubaan Messi sedikit tersasar. - AFP

    Subjects:

  • No Comment to " Neymar Menangis, Barca Gagal Ulangi Magis "