Pengawal Paling Cantik Jadi Perhatian


BEIJING: Seorang askar wanita yang bertugas berkawal di Sidang Kemuncak G20 di China baru-baru ini, disebut-sebut sebagai "pengawal paling cantik".

Ketika pemimpin dunia mengadakan pertemuan untuk membincangkan isu penting di Hangzhou, pengguna media sosial di China lebih memberi tumpuan terhadap kecantikan seorang askar wanita yang menarik perhatian ramai pihak.

Menurut portal People's Daily Online, wanita itu dikenali sebagai Su Xhin berasal dari bandar Guiyang, selatan China, tetapi usianya tidak dapat dipastikan.

Nama Shu mula menjadi terkenal apabila gambar dia sedang bertugas dengan memakai kot, disiarkan oleh agensi berita Xinhua dalam artikel bertajuk 'Siapa pengawal paling berkuasa pada Sidang Kemuncak G20'.

Dalam gambar tersebut, Shu dipercayai sedang berkawal di luar kereta yang digunakan oleh Perdana Menteri Itali, Matteo Renzi.

Pada 2013, wanita itu tersenarai sebagai 10 anggota paling cantik dalam Tentera Pembebasan Rakyat.

Menurut media China, Shu gemar menyanyi dan menari pada waktu lapang selain pernah memenangi tempat kedua dalam pertandingan nyanyia di Yancheng. - mStar

No comments:

| | Copyright © 2014 SARAWAKIANA