DAP Akan Pastikan PKR Kalah Disemua Kerusi PRN Jika Mereka Tak Ikut Arahan.


Laser betul mulut pemimpin-pemimpin DAP ni…. Dorang boleh dakwa PKR tak setuju dengan keputusan parti cina kiasu itu untuk adakan pilihan raya negeri di Pulau Pinang kerana takut kehilangan kerusi di negeri itu.

Memang PKR takut kehilangan kerusi pun…. PKR pun nak selamatkan kedudukan mereka di negeri itu… Ingat DAP sorang je nak selamatkan kedudukan di Pulau Pinang?? PKR pun nak selamatkan kedudukan mereka juga…. PKR pun tahu, kalau diadakan pilihan raya negeri sekarang, PKR akan kehilangan kerusi dan berkemungkinan kehilangan semua kerusi di negeri itu.

Cuba bayangkan…. Kalau pilihan raya negeri diadakan, sudah tentu akan berlaku pertembungan 3 penjuru sesama parti pembangkang… Bukannya tak tahu, Pas pun akan bertanding di kerusi yang ditandingi Pakatan Harapan kerana Pas bukan lagi sebahagian daripada gabungan tersebut…. PKR mahu mengelak perkara ini dari terus berlakau.

Kalau dah berlaku pertembungan 3 penjuru…. Peluang PKR untuk menang kerusi tersebut memang amat tipis… Bila dah susah nak menang kerusi yang ditandingi, maka habislah kerusi-kerusi milik PKR selama ini.

Disebabkan takut perkara itu terjadi, PKR telah mengambil keputusan untuk tidak bersetuju dengan cadangan bodoh DAP itu…. PKR tahu, jika diadakan pilihan raya negeri itu, mereka akan kehilangan semua kerusi yang dimenangi sebelum ini di Pulau Pinang.

Jadi, sebelum menghadapi pilihan raya…. PKR mahu menyatukan kembali semua parti pembangkang bagi membolehkan pembangkang memenangi pilihan raya sekaligus mengekalkan kerusi milik PKR.

Terus terang katakan, PKR amat berharap sokongan rakan-rakan sekutunya… Tanpa sokongan rakan sekutu, PKR tidak mampu menawan negeri sekalipun…. Sebab tu juga PKR tak memutuskan hubungan dengan Pas walaupun didesak oleh rakan sekutu dalam Pakatan Harapan… PKR tahu Pas punya sokongan macam mana.-Utaranews

No comments:

| | Copyright © 2014 SARAWAKIANA